Positief nieuws

Hierbij een link naar een geslaagd klein evenement met betrekking tot vluchtelingen.

Veel GroenLinks leden in het gezelschap.

Mooi tegenwicht in de storm van negativiteit rond vluchtelingen.

OPROEP DEELNEMERS VOLKSKOOR VENLO 17 januari 2016

Een aantal Venlonaren maakt een welkomstlied voor asielzoekers en vluchtelingen in Venlo. Hiermee reageren zij op het liedje ‘Venlo stedje’ dat in december werd gezongen en op video gezet door twee jonge Syrische asielzoekers. Zangers uit de regio Venlo kunnen als volkskoor meezingen bij de video-opname op zondagmorgen 17 januari tussen 11:00 en 12:00 uur voor het stadhuis van Venlo.

Het welkomstliedje gaan we zingen in vijf verschillende talen: Arabisch, Engels, Frans, Nederlands en Venloos. Voor deze internationale aanpak is gekozen om alle asielzoekers en vluchtelingen uit alle landen welkom te heten in de regio Venlo.
Het afsluitende deel van het welkomstlied wordt gelijktijdig in meerdere talen gezongen door een zo groot mogelijke groep zangers: het Venloos volkskoor.
De opname van de life ingezongen videoclip vindt plaats op zondag 17 januari 2016 van 11:00 tot 12:00 uur op de Markt voor het stadhuis van Venlo.

Oproep: Zing mee in het Venloos volkskoor !

Voor het laatste deel van het welkomstlied zijn zoveel mogelijk mensen nodig. Alle inwoners van de regio Venlo worden uitgenodigd om op 17 januari om 11:00 uur op de Markt voor het stadhuis van Venlo te verschijnen om de gezamenlijke liedstrofe in te studeren. Direct daarna vindt de video- en geluidsopname van het gehele lied plaats.

Hieronder het bovengenoemde filmpje `Venlo stedje´ door 2 jonge asielzoekers±